donderdag 2 augustus 2012

Beauty: SOS droge huid

Jep, ik zie het, jullie zien het, het weer in België is de afgelopen weken ver-schrik-ke-lijk (Met uitzondering van vorige week dus!) . Deze tijd van het jaar is onze huid normaal voldoende gehydrateerd. Dat is natuurlijk als er rijkelijk met zonnecrème gesmeerd wordt en water gedronken. Maar nu laat het weer ons in de steek. Dit is niet alleen slecht voor menig humeur, minder zon resulteert eveneens in een daling van het gelukzaligheidsgevoel (althans dat is mijn theorie..).

Nu mijn zonnecrème waarschijnlijk de rest van de ‘zomer’ gedoemd is om in de kast te blijven staan, is er uiteraard nood aan een alternatief. En ja, dat is er (gelukkig) !

Via mijn mama – die af en toe ook de beauty queen in zichzelf loslaat- ontdekte ik de producten van Rituals (thank god!). Rituals vindt zijn basis in de oosterse filosofie en spiritualiteit. Via de dagelijkse verzorgingsrituelen kan je routine in je leven brengen en zo de harmonie in je leven herstellen. Haaaaa… voor we helemaal gaan zweven: back to earth nu. Op de website (www.rituals.com) wordt de body crème omschreven als: een rijke, romige crème die de huid voedt, geeft een zijdezacht huidgevoel.  Normaal gaan er in mijn brein alarmbellen af: ‘die mooie verkoopspraatjes altijd’. Maar deze keer niet. Ze hebben overschot van gelijk!


De crème is ultrazacht en smeert heel makkelijk open. (Ik zie nu enkele wenkbrauwen fronzen: ‘de crème zit in een pot dat is voorbestemd een dik/moeilijk hanteerbaar goedje te zijn’ - FOUT!) Hij heeft een hele aangename structuur, geen vaste drek die je haast niet kan smeren maar ook niet te lopend wat meestal resulteert in een glibberige badkamervloer.. Perfect dus. De crème trekt ook snel in de huid zonder die weer droog te maken.

Dan is er uiteraard nog de geur. Ze hebben de crème namelijk in verscheidene geuren. Ik koos voor Mei Dao (vraag mij niet om het uit te spreken :s) deze heeft een heel subtiele aangename geur van witte lotus en Yi Yi Ren. Research op het internet leerde mij wat Yi Yi Ren is: het is een plant/ soort gras waarvan de zaadjes gebruikt worden in chinese geneeskunde. Bon, doet er niet echt toe, hij ruikt heerlijk! 

De andere geuren zijn: Touch of Heaven (zoete sinaasappel), Honey Touch (Indiase roos) en Touch of Hammam (rijpe vijg). Veel meer kan ik daar niet over kwijt wegens nog niet getest! In de winkel rook ik ze allemaal en koos dus voor Mei Dao. Aangezien dit de tweede pot is, denk ik dat we voorgoed verbonden zijn.. Ik combineer het zelfs regelmatig met de bed&body mist, Yin. Zo blijft de geur wat langer.

 




















Yin – Bed&Body mist- € 15,90
Mei Dao – Body cream – € 14,90

1 opmerking:

  1. Zo tof dat je ook een blog hebt! Leuke artikels al, en dat ziet er een heerlijke crème uit!

    BeantwoordenVerwijderen