woensdag 15 augustus 2012

EOTD: every day look



Excuses voor de lelijke foto.. ooit al eens uw eigen oog gefotografeerd? Not easy !!

Om deze look te creëren maakte ik gebruik van mijn ‘Natural eye palette’ van Too Faced. Ik vind deze tinten nog net subtiel genoeg om bijvoorbeeld te gaan werken of winkelen. Als je het wat meer aanzet, kan het ook voor ’s avonds.



Over het volledige oog gebruikte ik de kleur Heaven. Het ooglid werd nadien bedekt met Velvet revolver, in de buitenhoek bracht ik Sexpresso aan. Dat is dus de volledige bovenste rij. Maar je kan ook gerust de andere kleuren combineren. In het doosje zelf zitten kaartjes waarop een look wordt uitgelegd, er is een Fashion, Classic en een Day look. Zelf heb ik ze nog niet geprobeerd, ik experimenteer liever zelf, al lijkt het mij handig voor een inspiratieloze dag.


Momenteel ben ik bij het tweede Maybelline potlood aanbeland. Ik gebruik de khol liner uit de Master Drama collectie. Gezien ik zelden twee keer hetzelfde beautyproduct koop, vormt dit het perfecte bewijs dat ik er wel degelijk tevreden van ben. In tegenstelling tot vele andere oogpotloden, smeert dit makkelijk open. Even wennen in het begin want het potlood lijkt er vanzelf vandoor te gaan ;). Bij mij blijft het een hele dag op zijn plaats, zelfs als ik het onder aan mijn oog aanbreng. Geen panda- ogen dus! Tenzij je erin gaat wrijven natuurlijk.. of ben ik de enige die dat soms voor heeft? Haaa eens heerlijk in mijn oog wrijven, f*** de eyeliner vergeten, vinger stokstijf van het oog verwijderen en angstig een spiegel zoeken. Nog niet meegemaakt? Ik ook niet hoor, thuh..


Mijn mascara wisselt dan weer wel heel vaak. Telkens als hij op is, kies ik een andere. Mijn vorige mascara was de Lash Queen Feline Blacks van Helena Rubinstein. Voor de prijs van 28 euro is hij bezwaarlijk low- budget te noemen. Maar check die luipaardprint, die maakt veel goed! Na deze uitschuiver koos ik wel voor een low- budget mascara. Het werd er één van 2B, de ultra black. En jawel we zijn tevreden, hij scheidt de wimpers, is mooi zwart en maakt ze optisch langer. Hij brokkelt ook niet. Maar de meningen zijn verdeeld want mijn zus probeerde het ook en was niet tevreden. Ik testte dus de twee uitersten en heel eerlijk: een dure of een goedkope mascara het maakt voor mij niet echt een verschil.



Ik vervolledigde de look met de Chanel lipstick (jullie wel bekend uit de vorige review) en de balsem van Rituals. Daarom mochten ze ook op de foto!

Als achtergrond diende mijn hemnes toilettafeltje van IKEA, 1 woord: LIEFDE <3

Too Faced Natural Eye palette - € 34,70 – online maar ik kreeg het van een vriendin na haar citytrip in NYC (thx babe!)

Maybelline oogpotlood, Khol liner-  € 7,99- Kruidvat

2B mascara ultra black € 5,99 – Kruidvat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten