dinsdag 16 april 2013

Mijn avondroutine

Deze week viel het mij op dat er een soort routine is geslopen in mijn 'avondritueel'. Elke avond grijp ik naar dezelfde producten terug om mijn huid te reinigen en te hydrateren voor de nacht. Omdat ik er al veel vraag naar kreeg, zal ik de producten hier met jullie delen. 


Mijn ogen ontschminken doe ik vaak al kort nadat ik thuiskom van mijn werk om de gevoelige huid rond de ogen wat te laten 'ademen' ;). Daarvoor gebruik ik een drogisterijproductje: de oogreinigingslotion van Diadermine (Eye perfect). Het is een soort van waterige lotion die perfect werkt voor mij. Het neemt alle make-up makkelijk weg en laat geen restjes eye-liner of mascara zitten. Het product is zeer mild voor de huid en prikt niet in mijn ogen. De prijs ken ik eigenlijk niet, ik gooi het gewoon terug in mijn winkelmandje als de lotion bijna op is, maar echt duur zal het niet zijn.


Om de dag echt af te sluiten volgen er nog vier producten. Ik reinig eerst mijn huid met Effaclar van La Roche- Posay. Dit is écht een topproduct! Eerst moet je je gezicht wat vochtig maken met een washandje en dan gebruik ik twee pompjes van Effaclar en verdeel dit goed over mijn gezicht met ronddraaiende bewegingen. Op je gezicht wordt het product een soort gelachtige, schuimende crème. Nadien goed afspoelen en alle make-up is verdwenen en de huid voelt echt super zacht! Het kost een 18 tal euro voor 400ml en je kan het bij de apotheek verkrijgen. 18 euro lijkt veel maar je krijgt ook wel 400ml en het product is zuinig in gebruik. 


Na het reinigen, hydrateer ik mijn gezicht met de 'Hope in a jar' van Philosophy die jullie al in een eerdere blogpost al eens tegenkwamen ;). Nog steeds heel tevreden van, voelt lekker fris en hydrateert voldoende. 

Ook de lippen mogen niet vergeten worden en hiervoor gebruik ik terug een product van Philosophy. De Kiss me tonight intense lip therapy zit in een schattig potje en moet met de vinger worden aangebracht. Het goedje is extreem romig en breng ik vaak in een dikke laag aan. Als mijn lippen extreem droog zijn, verzacht dit meteen het trekkerige gevoel. 's Morgens zijn mijn lippen weer zacht. Als je écht nog iemand 'goodnight' moet kussen, raad ik wel aan om pas nadien de balsem aan te brengen gezien het anders wel eens een plakkerige bedoening zou zijn ;). Ik kocht dit product in de Ici Paris XL en betaalde er 13 euro voor.



Jullie weten ondertussen ook dat ik het wimperserum van Revitalash aan het uittesten ben. Ik breng het elke avond aan zowel op mijn bovenste als onderste wimperrij. Tot hier toe geen spectaculair effect waar te nemen.. 


Als alle mails gecheckt zijn en smsen getypt, sluit ik de dag écht af met de handcrème van L'occitane. De Shea honey hand crème is limited edition en kreeg ik voor kerst cadeau van mijn ouders samen met de limited edition honey whipped body cream. Twee zalige producten met een gezellige honinggeur. Wennen in het begin maar een ware verslaving achteraf ;). 

Hoe ziet jullie avondritueel eruit? Ontschminken jullie elke avond? 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten