maandag 29 juli 2013

Deautybox Juli 2013






















Tijd voor alweer een nieuwe deautybox. Hij kwam extra vroeg binnen deze maand, ik ontving hem twee weken geleden al! En nee, daar was ik niet eens rouwig om ;). De maand juli stond bij Deautybox in het teken van respect. Daarom kozen ze deze maand voor merken die natuurlijk en ethisch verantwoord zijn. Ze werden duurzaam ontwikkeld, eerlijk verhandeld of verkregen via bio-teelt. Laaiend enthousiast werd ik hier nu niet van maar het is wel een fijn initiatief. Niet verwonderlijk bevat deze box maar 1 product dat ik al kende en dat is er eentje van The Body shop.


The body shop- Shea body scrub - Full Size -50ml, €5,50

Deze scrub bevat biologische suiker, sojaolie en Shea boter (=karitéboter). En The Body shop steunt hiermee kleine gemeenschappen over de hele wereld. Ik testte hem dit weekend al en vind hem toch wat te grof zo met die suiker erin. Hij schuurt wat te hard. Ik ben nu een tijdje gewend aan de zachte Milky Rice scrub van Kenzoki en die vind ik veel aangenamer. Voor 5,50 euro heb je wel een welriekende scrub die doet wat hij moet doen. De inhoud mocht wel net iets meer zijn gezien het voor heel je body is.. ;)

Avril- Bio oogpotlood- Full Size- €3,00

Een bruin oogpotlood met wat gouden slimmer doorheen verwerkt. Het bestaat uit 100% natuurlijke ingrediënten. Dit testte ik eveneens al eens uit en het is goed gepigmenteerd en tekent vlot. Het blijft wel niet zo heel lang zitten maar daar kan het weer ook wel voor iets tussen zitten.

Avril Nagellak - Full Size, €2,30

Een tweede product van het voor mij onbekende merk, Avril. Dit merk kreeg een ECOCERT label omdat ze al hun producten maken met respect voor de natuur. Dit lakje bevat gen formaldehyde, tolueen of parabeen. Ook dit lakje heb ik al uitgeprobeerd en pronkt momenteel op mijn teennagels. Ik vond het een handig borsteltje, het bracht makkelijk aan en droogde snel op. Hij dekt perfect in twee laagjes. Het kleurtje zou ik niet snel zelf uitkiezen maar nu ben ik helemaal om voor dit blauw-grijzige kleurtje!


Alepia - Arganolie - Full Size- 30ml, €20,00

Arganolie kan volgens mij nooit slecht zijn. Het is goed voor droge plekjes te hydrateren of om over je volledige huid te smeren. Deze gebruikte ik nog niet omdat ik steeds naar mijn geliefde Huile Prodigieuse grijp..

Cattier- tandpasta voor witte tanden - Full Size- 75ml, 6,09

Tandpasta voor wittere tanden.. Niemand gelooft er in en toch koopt zowat iedereen het toch ooit eens. Je weet immers maar nooit.. Deze variant bevat 99,3% natuurlijke ingrediënten, als je de milieuvriendelijkste zoekt, dit is hem! Deze bewaar ik voor na mijn (2de) beugelperiode. 

Conclusie

Een tevreden deautysta. Via deze box leerde ik nieuwe producten kennen die best aangenaam zijn. Leuk idee van die thematische boxen al is het nu ook niet super vernieuwend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten