donderdag 1 augustus 2013

Persoonlijk: opgeruimd staat netjes

Een jaar geleden was ik aan het achtste levensjaar verzeild met mijn toenmalige vriend. Einde van die maand augustus werd aan die relatie (met gezamelijke inspraak) een einde gemaakt. Wat er volgde van toen tot nu is een rollercoaster aan emoties en vooral veel diepe dalen. Al die tijd stelde ik het ook uit om mijn kleerkast op te ruimen want ik wist maar al te goed wat er op het onderste schap lag: foto's, brieven, kaartjes, knuffels en allerhande zaken die ik in die tijd verzamelde. 

Ik besloot dat het vandaag, 1 augustus tijd werd om één en ander op te ruimen en nog wat kledij weg te gooien. Nog een reden om deze uitpuilende troep onder handen te nemen is het feit dat ik besloot om in Maart volgend jaar het ouderlijke huis vaarwel te zeggen. Althans als permanente woonplaats natuurlijk ;). Dat is alvast 3 keer minder heen-en weer rijden met kledij/ schoenen..

Speciaal voor jullie nam ik voor- en na foto's. 


Dit was het rechtse gedeelte van de kast. Dit deel ruimde ik twee weken geleden al eens op zonder rekening te houden met het o-zo- gevreesde linker deel van de kast. Hier zie je dus wat ik na de opkuis over hield aan broeken en winterkledij. Op het bovenste schap zie je van links naar rechts: topjes, t-shirts, shirts met lange mouwen en pulls/gilets. 


Het middenste schap werd vandaag eveneens onder handen genomen, u begrijpt waarschijnlijk wel waarom... Excuses aan mijn mama trouwens voor deze confronterende beelden. ;) En excuses aan jullie voor de donkere foto. Bovenaan zie je pyjama's en mijn 'financiën' map die daar eigenlijk totaal niet thuishoort. Op het tweede, vierde, vijfde én zesde schap, staan schoenen. Op het derde schap kousen. Djeezus hoeveel paar kousen kan een mens hebben??!!


Dit was dan het beruchte linker deel. Bovenaan vind je allerhande. Van bikini's, shortjes tot oude stagepakken en bedovertrekken. Aan het 'hanggedeelte' hangen jassen en zomertopjes/kleedjes. De helft daarvan hoeft eigenlijk niet eens aan de kapstok. Onderaan is zowel letterlijk als figuurlijk een donker deel te noemen. Daar lagen mappen, een nintendo (ha!) en mooie herinneringen als kaartjes, handgeschreven brieven, foto's en knuffels. Ik besloot om hiervan niets weg te gooien maar alles mooi bij elkaar te bewaren in een doos. Ik huilde van de eerste foto tot de allerlaatste brief maar ik ben trots op mezelf dat ik het eindelijk aandurfde. Wat zouden jullie kiezen: alles van je 'ex-vriend' ( wat een lelijk woord!) weg gooien of, zoals ik, bewaren in een doos? 


Het opgeruimde middelste deel van de kast. Bovenaan: pyjama's en bikini's, daaronder kousen (die zo goed als gehalveerd werden) en de overige schappen zijn schoenen. En dat zijn er nét genoeg. :)


Tadaaaaaa: het linker deel. Hier hangen nu enkel nog jassen aan het rek. Bovenaan: mijn 'financiën' map, waar kan die in hemelsnaam anders naartoe?:s In het mandje zitten riemen en in de grote zak zitten sjaals. Véél sjaals.. er zitten er trouwens ook nog 'enkele' sjaals in de bovenste, doorzichtige opbergdoos links onderaan. De doos daaronder werd dan die vol herinneringen. In de blauwe doos zit de oude nintendo en de niet zo oude playstation. Het spaarvarken kon ik gewoon nergens anders kwijt.. ;) Voor de sjaals ga ik dit weekend eens naar ikea om grotere, ondoorzichtige opbergdozen want anders blijft het rommelig ogen.



Tot slot het hernieuwde rechter deel. Hierin kwamen dus nog de zomerkleren terecht die voorheen links hingen. De handtassen onderaan de kast worden dit weekend, net als de sjaals, in opbermanden ondergebracht. 

De kast in volle glorie:


Hoe bergen jullie sjaals en handtassen op??

2 opmerkingen:

  1. Ik heb jouw blogstukje gelezen over MAC. Wij zijn zeer vereerd met zo'n mooi stuk. Eerder probeerden we je te contacteren via facebook: https://www.facebook.com/mac.lovers.3 Voeg ons gerust toe!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de fijne reactie ! Zal jullie zeker toevoegen. Vriendelijke groeten, Nicki xo

      Verwijderen