vrijdag 23 augustus 2013

Catrice: the new ones

We zijn deze week weer eens gaan shoppen.. Vergeet alle klerenwinkels, het werd - hoe kan het ook anders - een make-up shopuitje. Via een andere blog vernam ik namelijk dat de nieuwe collectie van Catrice in de winkels lag. Ik wachtte nog even de lipstickreviews af alvorens ik mijn slag ging slaan. 

De nieuwe lipsticks behoren tot de Ultimate shine gel colour collectie en ik koos de kleurtjes 080 Russian Violette en 040 Don't fear the sheer. Andere verkrijgbare kleurtjes zijn: 

010 Loves Di-wine
020 Red or Bad
030 Orangina
050 Upside Brown
060 Don't Pink and Drive
070 License to Pink

Catrice is zonder twijfel mijn favoriete low budget merk omdat het kwalitatief goede producten heeft én omdat ze de meest originele productnamen verzinnen. Een product met enkel een nummer? Juck!! Hoe fijn is het als mensen vragen: 'Welke lipstick heb je op?' Jij: 'Dit is Don't Pink and Drive.' Klinkt stukken beter dan: 'Dit is nummer 060 van Catrice..' 

Ik kocht ook voor de eerste keer een mono oogschaduw in de kleur 080 Mauves Like Jagger. De naam (Liquid Metal eyeshadow) begrijp ik niet zo goed gezien het om een geperst poeder gaat. Maar oooooooooh wat is ie mooi !! Hij doet me denken aan 'the year of the snake' collectie van MAC. Ook zij kwamen toen met reliëf oogschaduw. 

080 Mauves Like Jagger
Voor het schap realiseerde ik mij dat mijn lipstick in de kleur 190: 'The nuder the better' op was. Dus ook die nam ik zonder twijfel terug mee. Het is mijn favoriete nude kleur. Ik was ook al een tijdje benieuwd naar 250: 'Matt about pink', dus ook die ging mee. Voor ik het wist, verliet ik de winkel met 4 lipsticks en een oogschaduwdoosje. Ik voelde mij ietwat hebberig.. maar ach, 3,99 euro voor een lipstick is gewoon geen geld! De laatste twee zijn dus niet uit de nieuwe collectie. 

Van L naar R: 080 Russian Violette en 040 Don't fear the sheer

Van L naar R en van achter naar voor: 080 Russian Violette, 040 Don't fear the shear,
250 Matt about pink, 190 The nuder the better
Van L naar R: 250 Matt about pink, 080 Russian Violette,
040 Don't fear the sheer, 190 The nuder the better




Dit zijn dus de lipsticks eeeeeeen ik heb ze voor jullie al geswatcht ! Maak je klaar voor ronde twee van dit scrolbericht ;). 
Van L naar R: 040 Don't fear the sheer, 250 Matt about pink
080 Russian Violette en 190 The nuder the better
Dit zijn mijn lippen zonder iets op.

Hier draag ik 250 Matt about pink
040 Don't fear the sheer

080 Russian Violette

190 The nuder the better
Ik kan gewoon geen favoriet kiezen, ik vind alle kleurtjes prachtig! Russian Violette is de minst draagbare van de vier al vind ik toch dat hij zeker niet misstaat. Paars is niet mijn go-to- kleur maar ik vind deze tint wel iets hebben ! Lekker zomers maar hij kan ook in de herfst. Don't fear the sheer is een typisch 'my lips but better' kleurtje en is perfect voor als je de nadruk op je ogen wil leggen. Toch krijgen je lippen met deze tint net dat beetje extra. Matt about pink is ook een leuke zomerse kleur die de aandacht naar je lippen trekt. Omdat het een matte kleur is accentueert hij wel de lijntjes in je lippen. The nuder the better was al lang mijn meest gedragen kleur en ik ben dan ook heel blij dat ik hem terug kan gebruiken. 

Dan nu de oogschaduw: 080 Mauves Like Jagger

<3

is hij niet prachtig????

Swatch in daglicht


 De naam suggereert dat het een paarsig kleurtje is maar hij gaat voor mijn mening wat meer naar grijs toe. Normaal hou ik niet van mono oogschaduwdoosjes omdat ik een te grote fan ben van palettes maar deze vond ik echt zo mooi dat ik hem niet kon laten liggen. Ik creëerde er deze simpele look mee:




Ik gebruikte de kleur in de crease en een beetje in de buitenste ooghoek. Verder gebruikte ik mijn Too faced Natural eye palette en de MAC paintpot in kleur painterly.

Na het nemen van de foto's gebeurde er dit..:


#HeartBroken! Pffffff mijn ogen doen echt pijn als ik dit zie. Als je de oogschaduw in huis haalt, laat hem dan vooral niet vallen want dat overleeft hij niet..

Voor deze oogschaduw betaalde ik €3,99 en je kan hem nog in 8 andere kleurtjes verkrijgen. De Lipsticks kosten eveneens €3,99. 

Hebben jullie al iets geshopt uit deze collectie? 

3 opmerkingen:

  1. Mooie aankoopjes! Heb je die toen in 't Kruidvat gekocht? Ik had mij trouwens vergist want die korting was alleen geldig op nagellak. Dus khad echt een hoge rekening met mijn 8 producten hahaha :p

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Danku! Wat kocht jij nog allemaal? Ja ik had het gelezen Marja heb me toch niet ingehouden ;p!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 van die liquid metals, supermooie gel lipstick, poeder, nagellakje en 2 van die lippenbalsemachtige potloden. Ojee :D Maar zeer tevreden van alles!

    BeantwoordenVerwijderen