donderdag 5 september 2013

Bourjois nail polish remover

Nagels lakken is iets wat ik zelden doe. Ten eerste omdat het niet is toegestaan op het werk, want er mooi en verzorgd uitzien is verboden in het ziekenhuis. Nee, ik weet wel dat het te maken heeft met hygiëne maar geloof mij in een ziekenhuis is nagellak wel de laatste bron van vuil-en viezigheden. Bon, erover discussiëren met de ziekenhuishygiëste brengt weinig op, dus moet ik mij tevreden stellen met een vrij weekend of een vrije dag. Gelukkig zijn er ook vakantieperiodes.

Een tweede reden waarom ik mij vaak de moeite troost is omdat ik een hekel heb aan nagellak er ook weer af te halen. Ik weet niet wat het is maar het blijft steeds aan de randjes 'plakken'. En dus moet ik nog staan knoeien met wattenstaafjes om ook daar de restjes nagellak te verwijderen. Heb ik dat over voor 1 dag gelakte nagels? Neen, duidelijk niet. Ben ik daardoor lui te noemen? Hoogstwaarschijnlijk wel! 

Maar dat alles is verleden tijd want Bourjois kwam - net als vele merken tegenwoordig- met een oplossing: magic nail polish remover. 1 seconde per nagel dames en heren(?) !! Het enige wat wij luie dames moeten doen is elke vinger afzonderlijk in het potje dippen, draaien en weg is de nagellak.



Achtergrond: boek van beautyblogger Cynthia van misslipgloss.nl
Laten we dat even uit testen dacht ik, want Bourjois, hier wordt niet met loze beloftes gelachen.. Zo doende liep ik de kruidvat in, graaide een potje uit de rekken en lakte mijn nagels expres in een donker bordeaux kleurtje. En oo jawel: amper voor 1 vrije dag. Vinger na vinger, viel mijn mond steeds een beetje verder open.. het werkt! Dippen, draaien en weg is je lak, zelfs tussen de randjes. Super blij ben ik met mijn nagellakremover want net omdat hij geen aceton bevat, droogt hij je nagels en/of nagelriemen niet uit. Het kost totaal geen moeite en tijd, heeft een aangename geur en laat een verzorgend laagje amandelolie achter. Dikke vette score Bourjois ! 

































Je kan het potje net zolang gebruiken tot de spons verzadigd is en de nagellak bijgevolg ook op je vingers kleurt of tot de spons uitgedroogd is. Om dit te voorkomen, laat ik het potje omgekeerd in mijn kast staan zodat de vloeistof ook het bovenste van de spons bereikt.

Ingrediënten : ethyl, acetate, isopropyl myristate, parfum, panthenol, tocopheryl acetate, prunus amygdalus dulcis oil, hexyl cinnamal. 

Dit product kost je 7,20 euro en je kan het bij de drogisterij vinden.

4 opmerkingen:

  1. Amai, ziet er echt handig uit, bedankt voor de tip!

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad heel makkelijk in gebruik! Graag gedaan ;) xo

      Verwijderen
  2. amai das inderdaad wel heel nuttig zeker omdat k ook in de verpleegkunde zit en ja wij geen nagellak mogen dragen en dan is het een gepruts en stank om die er weer af te krijgen:)
    ik ga denkik deze week eens de kruidvat binnen springen.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel goed idee Maaike ;) laat me weten of jij er ook enthousiast over bent xo

      Verwijderen