maandag 2 september 2013

Brush cleanser: how to

Kwasten kuisen.. het zal nooit mijn sterke kant worden! Het is zelfs nu pas dat ik het doe. Nooit eerder maakte ik mijn kwasten proper. En dat vond ik toch een beetje vies van mezelf ! Want uiteindelijk zit je er elke dag mee aan je ogen en staan ze de rest van de dag open aan de (stoffige) lucht. 

Deze week nam ik de Cosmetic Brush Cleanser mee van Hema. Hij ziet er best leuk uit: lichtroze, strak en het heeft een subtiel fris geurtje. Je kan het product op verschillende manieren gebruiken. Een eerste manier is om je kwasten gewoon in de fles te doppen en dan met je kwast over een keukenrolpapier te wrijven ( niet te hard! ) tot de kwast geen kleur meer afgeeft. Deze manier vind ik persoonlijk niet al te hygiĆ«nisch, gezien je met je vuile borstel steeds in het flesje gaat en sommige viezigheden daar kunnen in neerdwarrelen. Wat je ook kan doen is wat Brush Cleanser in een potje gieten en daar je borstels even in laten 'weken'. Handig voor als je nog wat andere klusjes tegelijkertijd wil afwerken. Een andere manier is om je kwasten boven een wastafel te houden en het product er zo over te gieten. Op die manier verspil je volgens mij wel veel product en gaan je kwasten niet grondig gereinigd zijn. 

Ik besloot het anders te doen en maakte gebruik van een keukenrolpapiertje. Volg stap voor stap mee hoe ik het deed:

1: zoek al je borstels bij elkaar en haal ook een soort onderlegger die tegen water kan. Dat kan bijvoorbeeld een placemat zijn maar in mijn geval is het gewoon een magazine. Vergeet natuurlijk ook de brush cleanser niet ;).



2: Verdeel in drie delen wat vloeistof op je dubbelgevouwen keukenrolpapiertje. 


3: kies een kwast en draai die zachtjes in de eerste cirkel rond tot het meeste poeder er af is. Ga dan verder naar de volgende cirkel tot er geen kleur meer van je kwast komt.






















4: leg je kwasten te drogen en ga dan even met je vinger over de haartjes heen zodat ze weer de juiste vorm aannemen.


5: geniet van je propere borstels !



De Brush Cleanser van Hema doet prima zijn werk en ik schrok echt over de hoeveelheid poeder die in mijn kwasten achtergebleven was. Ik vind de Cleanser een goede ' quick fix' voor tussendoor maar om de zoveel tijd kan je je kwasten ook eens verwennen met babyshampoo om de haartjes zacht te houden. Doe wel iets aan die onhandig grote doseerdop Hema ! Voor de Brush Cleanser betaal je €5,50 voor 200 ml.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten